Z dniem 21 maja weszły w życie kluczowe zapisy ustawy!
20 maja był ostatnim dniem, w którym możliwa była sprzedaż wyrobów tytoniowych niezgodnych z nową "ustawą tytoniową".
Szanowni Państwo,
pragniemy przypomnieć, że z dniem 21 maja 2017 roku, w życie weszły dwa najważniejsze zapisy ustawy ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, delegalizujące dużą część produktów dostępnych do tej pory w sprzedaży.
Pierwszym z nich dotyczy zmiany wyglądu opakowań. W praktyce oznacza to, że od tej daty sprzedawane mogą być wyłącznie wyroby tytoniowe, na opakowaniach których zostały umieszczone słowno-graficzne ostrzeżenia zdrowotne zajmujące 65% powierzchni przodu i tyłu opakowania oraz ostrzeżenia tekstowe zajmujące 50% wyznaczonej na nie powierzchni. Obowiązek umieszczania ostrzeżeń „piktoriali” nie dotyczy to tabaki, na której wymagane są jedynie ostrzeżenia tekstowe.
Drugim, niezwykle ważnym zapisem wspomnianej wyżej ustawy, który wszedł właśnie w życie jest zakaz sprzedaży papierosów i tytoni papierosowych o charakterystycznym aromacie. Zakaz ten dotyczy również papierosów z tzw. „klikiem”.
Do 20 maja 2020 roku legalne pozostają natomiast papierosy i tytonie o aromacie mentolowym.
Dla przypomnienia, pragniemy dodać, że zakaz sprzedaży aromatyzowanych wyrobów tytoniowych nie dotyczy tabaki, cygaretek, cygar oraz tytoni fajkowych.
Z dniem 21 maja weszły w życie kluczowe zapisy ustawy!
20 maja był ostatnim dniem, w którym możliwa była sprzedaż wyrobów tytoniowych niezgodnych z nową "ustawą tytoniową".
Szanowni Państwo,
pragniemy przypomnieć, że z dniem 21 maja 2017 roku, w życie weszły dwa najważniejsze zapisy ustawy ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, delegalizujące dużą część produktów dostępnych do tej pory w sprzedaży.
Pierwszym z nich dotyczy zmiany wyglądu opakowań. W praktyce oznacza to, że od tej daty sprzedawane mogą być wyłącznie wyroby tytoniowe, na opakowaniach których zostały umieszczone słowno-graficzne ostrzeżenia zdrowotne zajmujące 65% powierzchni przodu i tyłu opakowania oraz ostrzeżenia tekstowe zajmujące 50% wyznaczonej na nie powierzchni. Obowiązek umieszczania ostrzeżeń „piktoriali” nie dotyczy to tabaki, na której wymagane są jedynie ostrzeżenia tekstowe.
Drugim, niezwykle ważnym zapisem wspomnianej wyżej ustawy, który wszedł właśnie w życie jest zakaz sprzedaży papierosów i tytoni papierosowych o charakterystycznym aromacie. Zakaz ten dotyczy również papierosów z tzw. „klikiem”.
Do 20 maja 2020 roku legalne pozostają natomiast papierosy i tytonie o aromacie mentolowym.
Dla przypomnienia, pragniemy dodać, że zakaz sprzedaży aromatyzowanych wyrobów tytoniowych nie dotyczy tabaki, cygaretek, cygar oraz tytoni fajkowych.